torsdag 6. august 2015

God holdning er bra - ikke bare for ryggen.

Som en mangeårig oppdagelsesreisende i sjelens dyp, kom jeg etter en lange indre reise tilbake til den fysiske kroppen. Jeg trengte å materialisere, eller realisere, mine indre innsikter. Min egen forståelse av meg selv og min egen natur. Helt konkret. Slik at min selverkjennelse kunne avspeiles i mine handlinger.

Oslofjorden nasjonalpark, Asmaløy


"Det er et spørsmål om holdning", sier vi ofte. Det er riktigere enn vi kanskje aner. Når den fysiske kroppen uttrykker den riktige holdning kan vi ofte gå gjennom hva som helst, uten en skramme. Vi havner in the zone, Ting skjer spontant - wu wei, som man sier i taoismen.

Med riktig holdning ser det ut til at virkeligheten tilpasse seg oss isteden for omvendt. Det er med andre ord mulig å forandre verden gjennom riktig holdning.
Derfor er en god holdning ikke bare bra for ryggen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar